Połącz się z nami

News Chicago

W czasie wyścigów NASCAR w Chicago zaśpiewa Miranda Lambert. Bilety już w sprzedaży

Opublikowano

dnia

NASCAR Chicago Street Race to nie tylko szybkie samochody i ryk ich silników. Wyścigom będą towarzyszyć koncerty Mirandy Lambert, The Chainsmokers i The Black Crowes. Ruszyła sprzedaż biletów na dwudniowe wydarzenie.

Oprócz samochodów wyścigowych osiągających prędkość 200 mil na godzinę, dwudniowa impreza obejmie pełnometrażowe koncerty, od muzyki country po rytmy elektroniczne. W Chicago wystąpią Miranda Lambert, The Chainsmokers i The Black Crowes.

NASCAR przewiduje, że 100 000 uczestników weźmie udział w festiwalu przypominającym Lollapalooza.

Zaplanowane na 2 lipca transmitowane w telewizji wydarzenie Cup Series obejmie wyścig na 12-zakrętowym torze wyścigowym o długości 2,2 mili, z czołowymi kierowcami NASCAR. Okolice Grant Park będą miały  zamknięte ulice z tymczasowymi płotami, trybunami i apartamentami gościnnymi.

Koncert supergwiazdy country, Mirandy Lambert, który odbędzie się przed wyścigiem otworzy piosenkarz i autor tekstów z Teksasu, Charley Crockett.

Oddzielny wyścig Xfinity Series, drugi poziom zawodów NASCAR, zaplanowano na 1 lipca.

Tego dnia wystąpią rockmani z południa, The Black Crowes, znani z coveru „Hard to Handle” z 1990 roku, którzy wejdą na scenę po rundach kwalifikacyjnych. Natomiast The Chainsmokers, duet elektronicznej muzyki tanecznej, wystąpi po wyścigu pierwszego dnia.

Dwudniowe bilety wstępu ogólnego, które obejmują wyścigi i koncerty, zaczynają się od 269 USD i trafią do sprzedaży 2 lutego, na stronie NASCAR.

W listopadzie NASCAR zaczął sprzedawać dwudniowe bilety na rezerwowane miejsca, których cena zaczyna się od 465 USD. Miejsca w klubach premium są znacznie droższe. Na szczycie listy znajdują się tymczasowe apartamenty gościnne, gdzie bilety do President’s Paddock Club kosztują ponad 3000 dolarów za sztukę.

NASCAR zawarł trzyletnią umowę na organizowanie wyścigu w Grant Park.

Zgodnie z warunkami umowy NASCAR zapłaci Chicago Park District opłatę za pozwolenie w wysokości 500 000 USD w tym roku, 550 000 USD w 2024 r. i 605 000 USD w 2025 r., z opcją przedłużenia na dwa lata.

Ponadto NASCAR zapłaci Park District opłatę w wysokości 2 USD za bilet wstępu oraz prowizję zaczynającą się od 15% za żywność, napoje i towary sprzedawane podczas imprezy.

Trasa wyścigu samochodowego rozpocznie się na Columbus Drive przed Buckingham Fountain, obszarem, który będzie również służył jako pit-road. Stamtąd kierowcy pojadą na południe do Balbo Drive, a następnie na wschód w kierunku Jean Baptiste Point DuSable Lake Shore Drive.

Kierując się na południe wzdłuż jeziora, kierowcy skręcą na zachód w Roosevelt Road, kierując się z powrotem na północ na Columbus Drive w przybliżonej ósemce, która obejmie kawałek South Michigan Avenue przed dotarciem do linii startu/mety.

NASCAR ma pełny dostęp do obszaru toru wyścigowego przez 9 dni przed imprezą i 3 dni po niej. Ale całkowity czas – proces budowy i rozbiórki tymczasowych obiektów – potrwa cały miesiąc, począwszy od trzech tygodni przed weekendem wyścigu, zgodnie z umową.

 

Źródło: chicagotribune
Foto: NASCAR, YouTube

News Chicago

Monumentalne Requiem Mozarta z pełną mocą zabrzmi w Lyric Opera

Opublikowano

dnia

Autor:

Lyric Opera of Chicago zaprasza do przeżycia Requiem Mozarta, jednego z najwspanialszych utworów chóralnych, jakie kiedykolwiek napisano. Koncerty odbędą się w piątek 22 marca i niedzielę 24 marca.

Requiem d-moll KV 626 (msza żałobna) powstałe w 1791 roku jest jednym z największych utworów sakralnych Wolfganga Amadeusza Mozarta, a zarazem jego ostatnią, niedokończoną kompozycją.

Legenda głosi, że Mozart sądził, że pisze Requiem na własny pogrzeb. Inni kompozytorzy dokończyli go już po jego śmierci, ale jest to nie tylko dzieło całkowicie jednolite muzycznie, ale także mistrzowska kompozycja.

Utwór nacechowany jest wzniosłym pięknem i godnością, które pozostawiają publiczność głęboko poruszoną, podbudowaną na duchu i z niezapomnianymi wrażeniami.

Koncerty w Lyric Opera w Chicago, pod kierownictwem dyrektora muzycznego Enrique Mazzoli, stanowią także niepowtarzalną okazję do usłyszenia eleganckiej i rzadko wykonywanej muzyki teatralnej Mozarta, napisanej do dramatu heroicznego pt.”Thamos, król Egiptu”, Tobiasa Philippa von Geblera.

Requiem Mozarta – pierwsza strona

Orkiestra i Chór Opery Lirycznej wykona Requiem w czasie dwóch koncertów; 22 i 24 marca.

Język utworu to łacina, a czas trwania koncertu to 2 godziny i 15 minut, z jedną przerwą. Bilety w cenie od 99 dolarów można kupić tutaj.

Wolfgang Amadeusz Mozart (ur. 27 stycznia 1756 w Salzburgu, zm. 5 grudnia 1791 w Wiedniu) był kompozytorem, pianistą i wirtuozem innych instrumentów klawiszowych. Jego twórczość związana była głównie z Wiedniem; razem z Haydnem oraz Beethovenem zaliczany jest do trójki tzw. „klasyków wiedeńskich”.

Uznawany jest za jednego z najwybitniejszych i najważniejszych twórców w historii muzyki.

Źródło: Lyric Opera
Foto: Wikimedia, Lyric Opera
Czytaj dalej

News Chicago

To ostatnie dni bajkowej opery „Czarodziejski Flet” w Teatrze Goodman

Opublikowano

dnia

Autor:

Tylko do niedzieli na deskach Teatru Goodman możemy oglądać teatralną adaptację ukochanej opery Mozarta „Czarodziejski Flet” w charakterystycznym stylu Mary Zimmerman. To zabawna i pełna przygód baśń opowiadająca o fantastycznych przygodach księcia Tamino i księżniczki Paminy. 22 marca spektakl będzie tłumaczony na język migowy.

„Magic Flute” prezentuje „wielką muzykę na małej przestrzeni” z udziałem 10 aktorów i pięciu muzyków orkiestry. W obsadzie są: Marlene Fernandez jako Pamina, Billy Rude jako Tamino, a także Keanon Kyles, Russell Mernagh, Lauren Molina, Tina Muñoz Pandya, Reese Parish, Shawn Pfautsch, Emily Rohm  i Monica West.

W bajkowej fabule spektaklu Książę Tamino (Rude) wyrusza w podróż, by uratować księżniczkę Paminę (Fernandez) – córkę Królowej Nocy (Rohm) – a wszystkiego dokona za pomocą magicznego fletu.

Nie brakuje tu smoków, człowieka – ptaka, prób ognia i wody oraz podziemnych korytarzy.

W czasie spektaklu nie ma napisów – każdy wers mówiony i śpiewany jest we współczesnym języku angielskim, który został „zaadaptowany” przez samą Mary Zimmerman. Jest nawet wzmianka o Lake Shore Drive.

Zamiarem reżyserki było uczynienie „Czarodziejskiego fletu” operą przyjazną rodzinie. Papageno (Shawn Pfautsch) nigdy nie grozi tu popełnieniem samobójstwa. Nie ma też realnego niebezpieczeństwa, że Pamina (Marlene Fernandez) opuści Tamino (Billy Rude) z powodu ignorowania jej.

Nawet zwykle okrutna Królowa Nocy (Emily Rohm) wydaje się mieć po prostu zły dzień.

Wolfgang Amadeusz Mozart skomponował I Symfonię Es-dur w wieku 8 lat. Dlatego przedstawiciele Teatru Goodman zachęcają do przyprowadzenia na przedstawienie swoich małych geniuszy w wieku powyżej 8 lat.

Spektakl jest wykonywany w języku angielskim. Trwa 2 godziny z 15-minutową przerwą.

Bilety i więcej informacji można znaleźć tutaj.

Wolfgang Amadeusz Mozart (ur. 27 stycznia 1756 w Salzburgu, zm. 5 grudnia 1791 w Wiedniu) był kompozytorem, pianistą i wirtuozem innych instrumentów klawiszowych. Jego twórczość związana była głównie z Wiedniem; razem z Haydnem oraz Beethovenem zaliczany jest do trójki tzw. „klasyków wiedeńskich”.

Uznawany jest za jednego z najwybitniejszych i najważniejszych twórców w historii muzyki.

Źródło: playbill, Goodman Theatre, wikipedia, Choose Chicago, New city stage
Foto: Goodman Theatre/Liz Lauren
Czytaj dalej

News Chicago

Emilio i Gloria Estefan: miłość do muzyki. Zobaczcie musical „On Your Feet”

Opublikowano

dnia

Autor:

„On Your Feet” to inspirująca, prawdziwa historia o muzyce i dwojgu ludziach, którzy uwierzyli w swój talent i w siebie nawzajem, aby stać się sensacją międzynarodowej sceny – opowieść o Emilio i Glorii Estefan. W Chicago musical będzie grany tylko w tym tygodniu, od 19 do 24 marca.

„On Your Feet” to zupełnie nowy, porywający musical, który został wyreżyserowany przez dwukrotnego zdobywcę nagrody Tony, Jerry’ego Mitchella (Kinky Boots) i scenariuszem zdobywcy Oscara, Alexandra Dinelarisa (Birdman).

W tym pełnym energii i emocji widowisku każdy znajdzie coś dla siebie. Od początku spektakl daje wgląd w życie dwójki, obecnie światowej sławy, kubańsko-amerykańskich imigrantów. To, co najbardziej wzruszające w tej historii, to to, w jaki sposób ukazuje okoliczności, z którymi borykało się wielu mieszkańców Ameryki.

Reżyser/choreograf Luis Salgado pomaga podkreślić siłę tej historii w momencie, w którym Emilio mówi: „Spójrz na moją twarz, tak wygląda Amerykanin”. Scena zamiera, a na ekranach pojawiają się obrazy ludzi o różnym pochodzeniu etnicznym.

Gaby Albo doskonale wciela się w Glorię Estefan a jej praca z Samuelem Garnicą (Emilio Estefan) jest bardzo autentyczna. Obydwoje grali wcześniej w hiszpańskiej premierze „On Your Feet” a wspólna praca uczyniły ich relację na scenie silną i wiarygodną.

„On Your Feet” zawiera niektóre z najbardziej kultowych piosenek ostatniego ćwierćwiecza, w tym „Rhythm is Gonna Get You”, „Conga”, „Get On Your Feet”, „Don’t Want To Lose You Now”, „1-2- 3” i “Coming Out of the Dark”.

Musical „On Your Feet” będzie grany w CIBC Theatre od 19 do 24 marca. Spektakl trwa 2 godziny i 15 minut z przerwą i jest odpowiedni dla dzieci w wieku od 8 lat.

Bilety można kupić tutaj.

 

Źródło: broadwayinchicago, broadwayworld
Foto: broadwayinchicago
Czytaj dalej
Reklama
Reklama

Facebook Florida

Facebook Chicago

Reklama

Kalendarz

luty 2023
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728  

Popularne w tym miesiącu