NEWS Florida
Rzeźby słynnego Auguste’a Rodina w St. Pete. To pierwsza okazja by zobaczyć je w Tampa Bay
Po raz pierwszy w rejonie Zatoki Tampa Muzeum Sztuk Pięknych w St. Petersburgu prezentuje nową wystawę przedstawiającą prace Auguste’a Rodina.
True Nature: Rodin and the Age of Impressionism przybył w tym miesiącu do muzeum i zawiera wiele rzeźb francuskiego artysty, który tworzył w XIX i na początku XX wieku.
„Rodin był wtedy naprawdę kontrowersyjny, ponieważ naprawdę łamał system, nie chciał tworzyć ani idealizować klasycznych pięknych postaci, ale zamiast tego chciał zagłębić się w realizm fizyczny, ale także realizm psychologiczny” – wyjaśnia Stanton Thomas, starszy kurator zbiorów i wystaw w muzeum.
Wystawa w Museum of Fine Arts w St. Petersburgu obejmuje prawie 40 jego rzeźb i około 15 jego najważniejszych dzieł impresjonistycznych.
Ponieważ rzeźby są naturalnej wielkości, jednym z wyzwań, przed którymi stanęło muzeum, było przedstawienie prac artysty, w którym każdy element miał swoją własną przestrzeń.
Wystawa będzie czynna czynna do 26 marca 2023 r.
Godziny pracy Muzeum Sztuk Pięknych w Petersburgu, ceny biletów i inne informacje można znaleźć na stronie https://mfastpete.org/exh/rodin-and-the-impressionists/
Źródło: fox13
Foto: YouTube
News Chicago
To ostatnie dni bajkowej opery „Czarodziejski Flet” w Teatrze Goodman
Tylko do niedzieli na deskach Teatru Goodman możemy oglądać teatralną adaptację ukochanej opery Mozarta „Czarodziejski Flet” w charakterystycznym stylu Mary Zimmerman. To zabawna i pełna przygód baśń opowiadająca o fantastycznych przygodach księcia Tamino i księżniczki Paminy. 22 marca spektakl będzie tłumaczony na język migowy.
„Magic Flute” prezentuje „wielką muzykę na małej przestrzeni” z udziałem 10 aktorów i pięciu muzyków orkiestry. W obsadzie są: Marlene Fernandez jako Pamina, Billy Rude jako Tamino, a także Keanon Kyles, Russell Mernagh, Lauren Molina, Tina Muñoz Pandya, Reese Parish, Shawn Pfautsch, Emily Rohm i Monica West.
W bajkowej fabule spektaklu Książę Tamino (Rude) wyrusza w podróż, by uratować księżniczkę Paminę (Fernandez) – córkę Królowej Nocy (Rohm) – a wszystkiego dokona za pomocą magicznego fletu.
Nie brakuje tu smoków, człowieka – ptaka, prób ognia i wody oraz podziemnych korytarzy.
W czasie spektaklu nie ma napisów – każdy wers mówiony i śpiewany jest we współczesnym języku angielskim, który został „zaadaptowany” przez samą Mary Zimmerman. Jest nawet wzmianka o Lake Shore Drive.
Zamiarem reżyserki było uczynienie „Czarodziejskiego fletu” operą przyjazną rodzinie. Papageno (Shawn Pfautsch) nigdy nie grozi tu popełnieniem samobójstwa. Nie ma też realnego niebezpieczeństwa, że Pamina (Marlene Fernandez) opuści Tamino (Billy Rude) z powodu ignorowania jej.
Nawet zwykle okrutna Królowa Nocy (Emily Rohm) wydaje się mieć po prostu zły dzień.
Wolfgang Amadeusz Mozart skomponował I Symfonię Es-dur w wieku 8 lat. Dlatego przedstawiciele Teatru Goodman zachęcają do przyprowadzenia na przedstawienie swoich małych geniuszy w wieku powyżej 8 lat.
Spektakl jest wykonywany w języku angielskim. Trwa 2 godziny z 15-minutową przerwą.
Bilety i więcej informacji można znaleźć tutaj.
Wolfgang Amadeusz Mozart (ur. 27 stycznia 1756 w Salzburgu, zm. 5 grudnia 1791 w Wiedniu) był kompozytorem, pianistą i wirtuozem innych instrumentów klawiszowych. Jego twórczość związana była głównie z Wiedniem; razem z Haydnem oraz Beethovenem zaliczany jest do trójki tzw. „klasyków wiedeńskich”.
Uznawany jest za jednego z najwybitniejszych i najważniejszych twórców w historii muzyki.
Źródło: playbill, Goodman Theatre, wikipedia, Choose Chicago, New city stage
Foto: Goodman Theatre/Liz Lauren
News Chicago
Emilio i Gloria Estefan: miłość do muzyki. Zobaczcie musical „On Your Feet”
„On Your Feet” to inspirująca, prawdziwa historia o muzyce i dwojgu ludziach, którzy uwierzyli w swój talent i w siebie nawzajem, aby stać się sensacją międzynarodowej sceny – opowieść o Emilio i Glorii Estefan. W Chicago musical będzie grany tylko w tym tygodniu, od 19 do 24 marca.
„On Your Feet” to zupełnie nowy, porywający musical, który został wyreżyserowany przez dwukrotnego zdobywcę nagrody Tony, Jerry’ego Mitchella (Kinky Boots) i scenariuszem zdobywcy Oscara, Alexandra Dinelarisa (Birdman).
W tym pełnym energii i emocji widowisku każdy znajdzie coś dla siebie. Od początku spektakl daje wgląd w życie dwójki, obecnie światowej sławy, kubańsko-amerykańskich imigrantów. To, co najbardziej wzruszające w tej historii, to to, w jaki sposób ukazuje okoliczności, z którymi borykało się wielu mieszkańców Ameryki.
Reżyser/choreograf Luis Salgado pomaga podkreślić siłę tej historii w momencie, w którym Emilio mówi: „Spójrz na moją twarz, tak wygląda Amerykanin”. Scena zamiera, a na ekranach pojawiają się obrazy ludzi o różnym pochodzeniu etnicznym.
Gaby Albo doskonale wciela się w Glorię Estefan a jej praca z Samuelem Garnicą (Emilio Estefan) jest bardzo autentyczna. Obydwoje grali wcześniej w hiszpańskiej premierze „On Your Feet” a wspólna praca uczyniły ich relację na scenie silną i wiarygodną.
„On Your Feet” zawiera niektóre z najbardziej kultowych piosenek ostatniego ćwierćwiecza, w tym „Rhythm is Gonna Get You”, „Conga”, „Get On Your Feet”, „Don’t Want To Lose You Now”, „1-2- 3” i “Coming Out of the Dark”.
Musical „On Your Feet” będzie grany w CIBC Theatre od 19 do 24 marca. Spektakl trwa 2 godziny i 15 minut z przerwą i jest odpowiedni dla dzieci w wieku od 8 lat.
Bilety można kupić tutaj.
Źródło: broadwayinchicago, broadwayworld
Foto: broadwayinchicago
News Chicago
To ostatni tydzień by zobaczyć roztańczony musical „Billy Elliot” w Aurorze
Tylko do 24 marca będzie grany elektryzujący „Billy Elliot: The Musical” w Teatrze Paramount. Spektakl, który zdobył 10 nagród Tony, w tym dla najlepszego musicalu, to nie tylko historia o tańcu i spełnianiu najśmielszych marzeń. To także historia ojców i synów, stłamszonych robotników jednoczących się i uświadamiających sobie, że można być innym niż wszyscy. 22 marca przedstawieniu będzie towarzyszyło tłumaczenie na język migowy.
Billy Elliot to 11-letni Anglik, który podczas cotygodniowej lekcji boksu przypadkiem natrafia na zajęcia z baletu. Swoją zaskakującą miłość do tańca musi za wszelką cenę ukrywać, zwłaszcza przed ojcem, twardym górnikiem.
Z pomocą swojej wnikliwej nauczycielki, pani Wilkinson, Billy dostaje jednak szansę uczęszczania do prestiżowej szkoły baletowej i musi zdecydować, co jest najważniejsze: robić to, co kocha, czy robić to, czego chcą inni.
„Billy Elliot: The Musical” ma prawie dwie dekady, ale często wydaje się, że powstał teraz. Oglądając spektakl we wspaniałej inscenizacji w Paramount Theatre w Aurorze, ma się wrażenie, jakby odnosił się do współczesnych tematów prasowych, takich jak strajki robotnicze, zakazy antynarkotykowe i szkodliwa toksyczna męskość.
„Billy Elliot” pojawił się po raz pierwszy w nominowanym do Oscara filmie reżysera Stephena Daldry’ego i scenarzysty Lee Halla z 2000 roku. Krytycy i widzowie ciepło przyjęli opowieść o przezwyciężeniu przeciwności losu, opowiadającą o chłopcu z klasy robotniczej, który odkrywa miłość do tańca baletowego podczas zaciekłego strajku górników w latach 80-tych w północnej Anglii.
Następnie, w 2005 roku, „Billy Elliot” zrobił skok do przebojowego musicalu scenicznego na West Endzie z pomocą supergwiazdy popu Eltona Johna, który napisał do niego muzykę. Docenione przez krytyków repliki londyńskiego musicalu pojawiły się później na Broadwayu, w Australii, a nawet w Chicago w 2010 roku.
Odegranie roli tytułowej wymaga od młodego wykonawcy potrójnego zaangażowania, musi to być chłopiec który potrafi grać, śpiewać i jest świetnie wyszkolonym tancerzem baletowym. Paramount Theatre znalazł swojego Billy’ego, a właściwie dwóch. Są to Neo Del Corral i Sam Duncan, którzy pełnią tę rolę na zmianę.
W piątek, 22 marca o godz. 8:00PM spektakl będzie przystosowany dla osób niesłyszących. Dwóch certyfikowanych tłumaczy amerykańskiego języka migowego będzie tłumaczyć wszystkie dialog i teksty piosenek.
Teatr Paramount mieści się pod adresem 23 E. Galena Blvd. w centrum Aurory. Bilety jednorazowe na spektakl „Billy Elliot: The Musical” kosztują 28–79 dolarów.
Bilety i informacje można znaleźć na stronie paramountaurora.com lub dzwoniąc pod numer (630) 896-6666.
Można już kupować subskrypcje na przedstawienia Paramount Theatre na sezon 2024/2025.
Będą to spektakle Broadway Series: „The Full Monty”(21 sierpnia – 6 października 2024), „Disney’s Frozen” (30 października 2024 – 19 stycznia 2025 r.), „Waitress” (12 lutego – 30 marca 2025 r.), „Cats” (30 kwietnia – 15 czerwca 2025 r.).
Sprzedaż pojedynczych biletów na spektakle Broadway Series rozpocznie się 17 czerwca o godzinie 10:00AM.
Trzeci sezon Bold Series Teatru Paramount obejmie spektakle: „Peter and the Starcatcher” (24 lipca – 1 września 2024), „An Act of God” (2 października – 10 listopada) i “The 25th Annual Putnam County Spelling Bee” (12 marca 2025 r. – 27 kwietnia 2025 r.).
Sprzedaż pojedynczych biletów na spektakle Bold Series rozpocznie się 29 kwietnia o godzinie 10:00AM.
Źródło: broadwayworld, paramountaurora
Foto: YouTube, Paramount Theatre
-
News Chicago4 tygodnie temu
Nie żyje młoda Polka, bezdomna skrzypaczka z Chicago. Pochodziła z Rzeszowa
-
Miss America2 tygodnie temu
Monika Fila gra w tenisa i pomaga w polskiej szkole
-
Wisloka Chicago3 tygodnie temu
Pomocnik Michał Szaflarski nowym zawodnikiem Wisłoki Chicago
-
Prawo imigracyjne3 tygodnie temu
Dziś spotkanie dotyczące spraw imigracyjnych z Mecenas Magdaleną Grobelski
-
Miss America2 tygodnie temu
Natalia Radkowski ma dla ludzi serce na dłoni i uśmiech na twarzy
-
News Chicago3 tygodnie temu
Koszty pogrzebu bezdomnej skrzypaczki z Polski, Emilii Lipińskiej, pokrył jej tato
-
News Chicago4 tygodnie temu
Rodzina zmarłej bezdomnej skrzypaczki chce pochować Emilię w Polsce
-
News Chicago4 tygodnie temu
Ostatni Koncert tragicznie zmarłej bezdomnej Polki – Emilii Lipińskiej