Połącz się z nami

News Chicago

Nie żyje Włodek Zuterek. Polski Louis Armstrong mieszkał w Chicago

Opublikowano

dnia

Polonia chicagowska straciła znakomitego trębacza jazzowego, świetnego wokaliste i konferansjera – Włodka Zuterka.

Włodek Zuterek zaczynał w Polsce, w orkiestrze Polskiego Radia Jerzego Miliana w Katowicach. Krótko występował jako trębacz z zespołem Happy And. Założył 18- osobowy zespół Big Band, z którym zdobył „Złotą Tarkę”.

Do Stanów Zjednoczonych przyleciał w 1978 roku wraz z PAGARTEM. Grał na statkach wycieczkowych, a później poznał Włodka Wandera i wspólnie zrealizowali kilka projektów muzycznych, w tym wydali kilka płyt.

W Chicago założył zespół „Polish Stompers”. Grał w klubie Cafe Lura, gdzie śpiewała wówczas Kasia Sobczyk. Z zespołu „Polish Stompers” powstał legendarny „Dixi Kings”, który istniał przez 18 lat. Grał w nim oczywiście Włodek Wander, właściciel nie istniejącego już klubu Cardinal przy Laramie i Belmont w Chicago.

W 1996 roku podczas XXXVI Igrzysk Olimpijskich grał przez dwa tygodnie w polskim miasteczku olimpijskim w miejsowości Avondale Estates pod Atlantą. Miejsce to zorganizowali dla polskich sportowców działacze z Chicago.

Źródło: inf. własna
Foto: Marta Kędzior,www.allsoulsjazz.com, youtube.com

 

News Chicago

To ostatnie dni bajkowej opery „Czarodziejski Flet” w Teatrze Goodman

Opublikowano

dnia

Autor:

Tylko do niedzieli na deskach Teatru Goodman możemy oglądać teatralną adaptację ukochanej opery Mozarta „Czarodziejski Flet” w charakterystycznym stylu Mary Zimmerman. To zabawna i pełna przygód baśń opowiadająca o fantastycznych przygodach księcia Tamino i księżniczki Paminy. 22 marca spektakl będzie tłumaczony na język migowy.

„Magic Flute” prezentuje „wielką muzykę na małej przestrzeni” z udziałem 10 aktorów i pięciu muzyków orkiestry. W obsadzie są: Marlene Fernandez jako Pamina, Billy Rude jako Tamino, a także Keanon Kyles, Russell Mernagh, Lauren Molina, Tina Muñoz Pandya, Reese Parish, Shawn Pfautsch, Emily Rohm  i Monica West.

W bajkowej fabule spektaklu Książę Tamino (Rude) wyrusza w podróż, by uratować księżniczkę Paminę (Fernandez) – córkę Królowej Nocy (Rohm) – a wszystkiego dokona za pomocą magicznego fletu.

Nie brakuje tu smoków, człowieka – ptaka, prób ognia i wody oraz podziemnych korytarzy.

W czasie spektaklu nie ma napisów – każdy wers mówiony i śpiewany jest we współczesnym języku angielskim, który został „zaadaptowany” przez samą Mary Zimmerman. Jest nawet wzmianka o Lake Shore Drive.

Zamiarem reżyserki było uczynienie „Czarodziejskiego fletu” operą przyjazną rodzinie. Papageno (Shawn Pfautsch) nigdy nie grozi tu popełnieniem samobójstwa. Nie ma też realnego niebezpieczeństwa, że Pamina (Marlene Fernandez) opuści Tamino (Billy Rude) z powodu ignorowania jej.

Nawet zwykle okrutna Królowa Nocy (Emily Rohm) wydaje się mieć po prostu zły dzień.

Wolfgang Amadeusz Mozart skomponował I Symfonię Es-dur w wieku 8 lat. Dlatego przedstawiciele Teatru Goodman zachęcają do przyprowadzenia na przedstawienie swoich małych geniuszy w wieku powyżej 8 lat.

Spektakl jest wykonywany w języku angielskim. Trwa 2 godziny z 15-minutową przerwą.

Bilety i więcej informacji można znaleźć tutaj.

Wolfgang Amadeusz Mozart (ur. 27 stycznia 1756 w Salzburgu, zm. 5 grudnia 1791 w Wiedniu) był kompozytorem, pianistą i wirtuozem innych instrumentów klawiszowych. Jego twórczość związana była głównie z Wiedniem; razem z Haydnem oraz Beethovenem zaliczany jest do trójki tzw. „klasyków wiedeńskich”.

Uznawany jest za jednego z najwybitniejszych i najważniejszych twórców w historii muzyki.

Źródło: playbill, Goodman Theatre, wikipedia, Choose Chicago, New city stage
Foto: Goodman Theatre/Liz Lauren
Czytaj dalej

News Chicago

Emilio i Gloria Estefan: miłość do muzyki. Zobaczcie musical „On Your Feet”

Opublikowano

dnia

Autor:

„On Your Feet” to inspirująca, prawdziwa historia o muzyce i dwojgu ludziach, którzy uwierzyli w swój talent i w siebie nawzajem, aby stać się sensacją międzynarodowej sceny – opowieść o Emilio i Glorii Estefan. W Chicago musical będzie grany tylko w tym tygodniu, od 19 do 24 marca.

„On Your Feet” to zupełnie nowy, porywający musical, który został wyreżyserowany przez dwukrotnego zdobywcę nagrody Tony, Jerry’ego Mitchella (Kinky Boots) i scenariuszem zdobywcy Oscara, Alexandra Dinelarisa (Birdman).

W tym pełnym energii i emocji widowisku każdy znajdzie coś dla siebie. Od początku spektakl daje wgląd w życie dwójki, obecnie światowej sławy, kubańsko-amerykańskich imigrantów. To, co najbardziej wzruszające w tej historii, to to, w jaki sposób ukazuje okoliczności, z którymi borykało się wielu mieszkańców Ameryki.

Reżyser/choreograf Luis Salgado pomaga podkreślić siłę tej historii w momencie, w którym Emilio mówi: „Spójrz na moją twarz, tak wygląda Amerykanin”. Scena zamiera, a na ekranach pojawiają się obrazy ludzi o różnym pochodzeniu etnicznym.

Gaby Albo doskonale wciela się w Glorię Estefan a jej praca z Samuelem Garnicą (Emilio Estefan) jest bardzo autentyczna. Obydwoje grali wcześniej w hiszpańskiej premierze „On Your Feet” a wspólna praca uczyniły ich relację na scenie silną i wiarygodną.

„On Your Feet” zawiera niektóre z najbardziej kultowych piosenek ostatniego ćwierćwiecza, w tym „Rhythm is Gonna Get You”, „Conga”, „Get On Your Feet”, „Don’t Want To Lose You Now”, „1-2- 3” i “Coming Out of the Dark”.

Musical „On Your Feet” będzie grany w CIBC Theatre od 19 do 24 marca. Spektakl trwa 2 godziny i 15 minut z przerwą i jest odpowiedni dla dzieci w wieku od 8 lat.

Bilety można kupić tutaj.

 

Źródło: broadwayinchicago, broadwayworld
Foto: broadwayinchicago
Czytaj dalej

News Chicago

To ostatni tydzień by zobaczyć roztańczony musical „Billy Elliot” w Aurorze

Opublikowano

dnia

Autor:

Tylko do 24 marca będzie grany elektryzujący „Billy Elliot: The Musical” w Teatrze Paramount. Spektakl, który zdobył 10 nagród Tony, w tym dla najlepszego musicalu, to nie tylko historia o tańcu i spełnianiu najśmielszych marzeń. To także historia ojców i synów, stłamszonych robotników jednoczących się i uświadamiających sobie, że można być innym niż wszyscy. 22 marca przedstawieniu będzie towarzyszyło tłumaczenie na język migowy.

Billy Elliot to 11-letni Anglik, który podczas cotygodniowej lekcji boksu przypadkiem natrafia na zajęcia z baletu. Swoją zaskakującą miłość do tańca musi za wszelką cenę ukrywać, zwłaszcza przed ojcem, twardym górnikiem.

Z pomocą swojej wnikliwej nauczycielki, pani Wilkinson, Billy dostaje jednak szansę uczęszczania do prestiżowej szkoły baletowej i musi zdecydować, co jest najważniejsze: robić to, co kocha, czy robić to, czego chcą inni.

„Billy Elliot: The Musical” ma prawie dwie dekady, ale często wydaje się, że powstał teraz. Oglądając spektakl we wspaniałej inscenizacji w Paramount Theatre w Aurorze, ma się wrażenie, jakby odnosił się do współczesnych tematów prasowych, takich jak strajki robotnicze, zakazy antynarkotykowe i szkodliwa toksyczna męskość.

„Billy Elliot” pojawił się po raz pierwszy w nominowanym do Oscara filmie reżysera Stephena Daldry’ego i scenarzysty Lee Halla z 2000 roku. Krytycy i widzowie ciepło przyjęli opowieść o przezwyciężeniu przeciwności losu, opowiadającą o chłopcu z klasy robotniczej, który odkrywa miłość do tańca baletowego podczas zaciekłego strajku górników w latach 80-tych w północnej Anglii.

Następnie, w 2005 roku, „Billy Elliot” zrobił skok do przebojowego musicalu scenicznego na West Endzie z pomocą supergwiazdy popu Eltona Johna, który napisał do niego muzykę. Docenione przez krytyków repliki londyńskiego musicalu pojawiły się później na Broadwayu, w Australii, a nawet w Chicago w 2010 roku.

Odegranie roli tytułowej wymaga od młodego wykonawcy potrójnego zaangażowania, musi to być chłopiec który potrafi grać, śpiewać i jest świetnie wyszkolonym tancerzem baletowym. Paramount Theatre znalazł swojego Billy’ego, a właściwie dwóch. Są to Neo Del Corral i Sam Duncan, którzy pełnią tę rolę na zmianę.

W piątek, 22 marca o godz. 8:00PM spektakl będzie przystosowany dla osób niesłyszących. Dwóch certyfikowanych tłumaczy amerykańskiego języka migowego będzie tłumaczyć wszystkie dialog i teksty piosenek.

Teatr Paramount mieści się pod adresem 23 E. Galena Blvd. w centrum Aurory. Bilety jednorazowe na spektakl „Billy Elliot: The Musical” kosztują 28–79 dolarów.

Bilety i informacje można znaleźć na stronie paramountaurora.com lub dzwoniąc pod numer (630) 896-6666.

Można już kupować subskrypcje na przedstawienia Paramount Theatre na sezon 2024/2025.

Będą to spektakle Broadway Series: „The Full Monty”(21 sierpnia – 6 października 2024), „Disney’s Frozen” (30 października 2024 – 19 stycznia 2025 r.), „Waitress” (12 lutego – 30 marca 2025 r.), „Cats” (30 kwietnia  – 15 czerwca 2025 r.).

Sprzedaż pojedynczych biletów na spektakle Broadway Series rozpocznie się 17 czerwca o godzinie 10:00AM.

Paramount Theatre

Trzeci sezon Bold Series Teatru Paramount obejmie spektakle: „Peter and the Starcatcher” (24 lipca – 1 września 2024), „An Act of God” (2 października – 10 listopada) i “The 25th Annual Putnam County Spelling Bee” (12 marca 2025 r. – 27 kwietnia 2025 r.).

Sprzedaż pojedynczych biletów na spektakle Bold Series rozpocznie się 29 kwietnia o godzinie 10:00AM.

Źródło: broadwayworld, paramountaurora
Foto: YouTube, Paramount Theatre
Czytaj dalej
Reklama
Reklama

Facebook Florida

Facebook Chicago

Reklama

Kalendarz

grudzień 2021
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Popularne w tym miesiącu